مشکلات یخچال هیمالیا
یخچال فریزر هیمالیا یکی از برندهای داخلی است که قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی دارد و مطمئناً به نگهداری دقیق تری نیز نیاز دارد.
تعمیرات لوازم خانگی

مشکلات یخچال هیمالیا

3.9kبازدید

مشکلات یخچال هیمالیا، یخچال فریزر یکی از لوازم ضروری هر خانه ای می باشد که ممکن است گاها نقص ها و مشکلاتی برای آن بوجود بیاید.

یخچال فریزر هیمالیا یکی از برندهای داخلی است که قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی دارد و مطمئنا به نگهداری دقیق تری نیز نیاز دارد.

برای اینکه بتوانیم به خوبی از دستگاه خود مراقبت کنیم و در نتیجه عمر آن را افزایش دهیم لازم است که با کد خطا یا ارورهایی که در صورت بروز مشکل روی صفحه نمایش آن ظاهر می شود آشنا باشید، برای کمک به تشخیص مشکلات یخچال هیمالیا در اینجا برخی از رایج ترین آنها را در این مقاله آورده ایم.

علت بوق زدن یخچال هیمالیا

معمولا در یخچال فریزرهای بدون برفک که در آنها برد فرمان تعبیه شده، قابلیت آلارم یا هشدار وجود دارد که این هشدار به صورت بوق زدن همراه با چشمک زدن صفحه نمایش یخچال اتفاق می افتد.

علت بوق زدن یخچال فریزر هیمالیا می تواند مربوط به خرابی هریک از المان های آن باشد. زیرا در این صورت برد احساس می کند مشکلی بوجود آمده و با بوق زدن و چشمک زدن به ما هشدار می دهد.

اگر صدای بوق شنیدید، بهتر است با استفاده از کد نوشته شده روی صفحه نمایش یخچال که در ادامه این مقاله توضیح داده ایم، نگاه کنید تا متوجه شوید مشکل یخچال شما چیست.

علت بوق زدن یخچال هیمالیا

علت پایین آمدن دمای فریزر هیمالیا

دمای داخل یخچال فریزر هیمالیا مانند هر یخچال دیگری باید به گونه ای تنظیم شود که برای تازه نگه داشتن مواد غذایی در فصل های مختلف سال مناسب باشد. اگر این تنظیمات به درستی انجام نشود، دمای دستگاه کاهش یافته و سرمای داخل فریزر کم می شود. در ادامه مهم ترین علل پایین آمدن دمای فریزر هیمالیا را بیان می کنیم :

  • خراب شدن موتور فریزر
  • روشن بودن مدام چراغ فریزر
  • خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه
  • معیوب بودن نوار دور درب
  • خراب شدن ترموستات یا سنسور الکتریکی
  • نشتی گاز
  • خراب شدن فن کمپرسور و یا فن اواپراتور
  • از کار افتادن دیفراست (سیستم یخ زدایی)
  •  کثیف بودن کندانسور
علت پایین آمدن دمای فریزر هیمالیا

خواندن مقاله >> علت یخ زدن صفحه داخل یخچال

نحوه ریست یخچال هیمالیا

برای ریست کردن یخچال هیمالیا باید دکمه On/Off را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا خاموش شود.

سپس 10 ثانیه صبر کنید و مجددا این عمل را تکرار کنید تا یخچال ریست شود.

نحوه ریست یخچال هیمالیا

علت خاموش شدن یخچال هیمالیا

معمولا خاموش شدن ناگهانی یخچال موجب وحشت مردم می شود. چون فکر می کنند عمر یخچال تمام شده و برای این مشکل باید هزینه زیادی بپردازند. اما در بسیاری از موارد، یخچال های هیمالیا به دلایل ساده و کم هزینه خاموش می شوند.

در مواجهه با این مشکل، بهتر است تمام مواردی که ذکر می کنیم بررسی کنید تا علت اصلی مشکل را بدانید .

1 – ممکن است سیم رابط دچار مشکل شده باشد. اتصال سیم به پریز برق را به طور کامل بررسی کنید و از سالم بودن پریز و دوشاخه مطمئن شوید.

2 – اگر از محافظ برق یخچال برای جلوگیری از جذب نوسانات برق شهری استفاده می کنید، سالم بودن آن را بررسی کنید زیرا خاموش شدن یخچال ممکن است به دلیل سوختگی محافظ برق باشد.

3 – ممکن است برد یخچال دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده باشد. این قطعه معمولا روی درب یخچال نصب شده و برای کم و زیاد کردن دمای دستگاه استفاده می شود.

4 – یکی دیگر از دلایل خاموش شدن یخچال هیمالیا ممکن است خرابی ترموستات آن باشد.ترموستات یک قطعه مهم در یخچال است که وظیفه ی آن تنظیم دما بر اساس خواسته کاربر است.

این قطعه از طریق اتصالات الکترونیکی به برد یخچال متصل شده و اطلاعات خود را به برد منتقل می کند. برد اطلاعات را با درخواست کاربر تطبیق داده و در صورت لزوم دستور خاموش شدن یا روشن ماندن موتور دستگاه را می دهد.

خرابی این قطعه منجر به انتقال اشتباه اطلاعات به برد شده و برد دستور خاموش شدن موتور یخچال را می دهد.

5 –  در بدترین حالت ممکن است موتور یخچال سوخته باشد که البته احتمال آن نسبت به دلایل دیگر کمتر است.

اگر یخچال شما خاموش شده ولی دارای صفحه نمایش روشن و سالمی است و صدا یا سردی ایجاد نمی کند، مشکل از موتور یخچال است.

اما اگر علاوه بر خاموش شدن یخچال، صفحه نمایش نیز خاموش است، باید مشکل را در موارد دیگر جستجو کرد.

همچنین اگر با باز کردن درب یخچال، لامپ ها روشن می شود اما سر و صدا یا سردی احساس نمی کنید، مشکل دستگاه از موتور آن می باشد.برای تعمیر یخچال خود بهتر است از یک تکنسین و کارشناس کمک بگیرید زیرا در بسیاری از مواقع، موتور کاملا نسوخته و فقط بخشی از دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده است.

علت خاموش شدن یخچال هیمالیا

مطالعه مقاله >> نحوه شارژ گاز یخچال

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال هیمالیا

خاموش شدن صفحه نمایش یخچال هیمالیا دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که به بررسی آنها می پردازیم :

  • قطع شدن جریان برق :

رایج ترین علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال هیمالیا، قطع جریان برق می باشد که باید از اتصال صحیح جریان برق در مکانی که از یخچال استفاده می کنید اطمینان حاصل نمایید.

  • خراب شدن سنسور یخ ساز :

سنسور یخ ساز یکی از قطعات مهم یخچال است. این سنسور ممکن است به دلایلی همچون خراب شدن قطعات، یخ زدن لوله های انتقال آب، مسدود بودن فیلتر، مسدود بودن خط انتقال آب به سنسور و … دچار آسیب شود که دستگاه در این حالت ممکن است با خاموش کردن صفحه نمایش این موضوع را به شما اطلاع دهد.

  • متعادل نبودن دمای داخل یخچال :

اگر دمای داخل یخچال به هر دلیلی متعادل نباشد و یا یخچال شروع به گرم شدن کند و خطر خراب شدن مواد غذایی درون آن وجود داشته باشد، یخچال به شما هشدار می دهد که یکی از روش های هشدار آن خاموش شدن صفحه نمایش یخچال است.

  • سوختن یا آسیب دیدن صفحه نمایش :

صفحه نمایش یخچال ممکن است در اثر ضربه بشکند و یا آسیب ببیند . همچنین احتمال دارد  در اثر قرار گرفتن در معرض آب در حین شستشو بسوزد و یا حتی به مرور زمان فرسوده شود که در صورت وقوع این اتفاقات باید صفحه نمایش تعویض شود.

  • قطع شدن اتصال بین برد اصلی و صفحه نمایش :

در یخچال، اطلاعات توسط برد به صفحه نمایش منتقل می شود.این دو قطعه از طریق سیم ها و اتصالاتی به هم وصل شده اند که در صورت اختلال در این اتصالات، ارتباط بین برد و صفحه نمایش قطع شده و صفحه نمایش خاموش می شود.

تنظیمات صفحه نمایش یخچال هیمالیا

صفحه نمایش یخچال هیمالیا دارای چند دکمه است که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند که در ادامه به معرفی آنها و کاربرد هریک خواهیم پرداخت :

  • دکمه Power : این دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه به کار می رود که برای تنظیم آن باید 3 ثانیه آن را فشار دهید.
  • دکمه Mode : این دکمه برای برگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض است که برای این کار کافیست 3 ثانیه انگشت خود را روی آن فشار دهید.
  • دکمه Super : از این دکمه زمانی استفاده می شود که میخواهیم یخچال را در حالت سردتری قرار دهیم. از معایب این حالت این است که یخچال بیشتر کار می کند و زمان استراحت کمتری دارد و استفاده مدام از آن موجب آسیب رسیدن به موتور یخچال می شود.
  • دکمه Mute : این دکمه جهت فعال یا غیرفعال کردن صدای هشدار (مثلا صدای هشدار باز ماندن درب یخچال) به کار می رود.
  • دکمه Lock : با استفاده از این دکمه می توان دکمه های دیگر صفحه نمایش را قفل کرد و برای خارج شدن از حالت قفل کافیست 3 ثانیه دکمه را فشار داده و نگه دارید.
  • دکمه Fef : این دکمه برای تنظیم دمای یخچال به کار می رود.
  • دکمه Frz : این دکمه برای تنظیم دمای فریزر به کار می رود.
  • دکمه Up / Down :  از این دکمه ها برای تنظیم دمای دلخواه یخچال‌ و فریزر استفاده می شود.
تنظیمات صفحه نمایش یخچال هیمالیا

عیب یابی یخچال فریزر هیمالیا مدل 530

اگر صفحه نمایش یخچال هیمالیا شروع به چشمک زدن کرد و علامت خطا نشان داد، با دانستن علت هر یک از خطاها می توانید مشکل را پیدا کرده و کارهای لازم را برای رفع نقص موجود انجام دهید .

در ادامه به بررسی دلایل ارورهای یخچال هیمالیا مدل 530 روی صفحه نمایش خواهیم پرداخت :

ارور F1 در یخچال فریزر هیمالیا

این کد خطا به این معناست که در سنسور دمای فریزر کمپرسور مشکلی به وجود آمده است.

ارور F2 در یخچال فریزر هیمالیا

این کد خطا به این معناست که در سنسور اواپراتور فریزر مشکلی به وجود آمده است.برای عیب یابی باید مقدار اهم سنسور اواپراتور اندازه گیری شود و در صورت نیاز تعویض شود.

ارور F3 در یخچال فریزر هیمالیا

این کد خطا به معنی مشکل در سنسور دمای یخچال می باشد و یخچال نمی تواند دمای داخلی را تشخیص دهد.در این صورت باید سنسور اواپراتور یخچال بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض گردد.

ارور F4 در یخچال فریزر هیمالیا

این کد خطا هنگام خرابی یا قطعی سنسور اواپراتور یخچال نشان داده می شود که باید توسط متخصص بررسی شود.

ارور F5 در در یخچال فریزر هیمالیا

علت بروز این خطا کمبود سرما در یخچال فریزر است و برای رفع خطا باید فن داخل فریزر بررسی شود.

ارور F8 در یخچال فریزر هیمالیا

قطع کابل فن یخچال و یا عدم چرخیدن فن، با این ارور نشان داده می شود.برای رفع خطا باید فن و اتصالات داخل یخچال بررسی شود.

ارور F9 در یخچال فریزر هیمالیا

خرابی فن فریزر ، با نمایش این ارور قابل تشخیص است .برای رفع خطا باید فن و اتصالات داخل فریزر مورد بررسی قرار گیرد.

عیب یابی یخچال فریزر هیمالیا مدل 530

مطالعه مقاله >> علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بعد از چند دقیقه

ارورهای یخچال هیمالیا

ارور HFT در یخچال فریزر هیمالیا

مواجه شدن با این ارور در یخچال هیمالیا به معنی وجود نقض در برد hft است که باید برای تعمیر آن اقدام کنید و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

به دلیل اهمیت برد و همچنین تعمیر آن، بهتر است برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید .

ارور Al در یخچال فریزر هیمالیا

این ارور در صفحه نمایش یخچال هیمالیا به معنی بالا بودن دما بیش از حد نرمال است. این دمای بالا ممکن است به دلیل اختلال در قطعات مختلف باشد و باید عیب یابی شود . این کار هم بهتر است توسط یک تکنسین ماهر انجام شود.

ارور DF در یخچال فریزر هیمالیا

این کد یک پیغام است که می گوید برفک زدایی به صورت خودکار شروع شده است. بهتر است هنگام برفک زدایی درب یخچال و فریزر تا حد ممکن کم باز و بسته شود.

ارور L2 در یخچال فریزر هیمالیا

این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در لامپ ها و المان های روشنایی است و باید لامپ های داخل یخچال فریزر هیمالیا را بررسی کنید. همچنین ممکن است مشکل از اتصالات لامپ ها باشد.

مطالعه مقاله >> هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان

سخن پایانی:

امیدواریم که از مقاله آموزشی مشکلات یخچال هیمالیا لذت برده باشید، ضمنا شما می توانید در انتهای این صفحه و در بخش نظرات، سوالات خود را با ما در میان بگذارید و تا تیم پشتیبان وب سایت تعمیرات لوازم خانگی در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهد، و همچنین می توانید با مراجعه به کانال یوتیوب سایت تعمیرات لوازم خانگی سایر آموزش های تکنسین های شرکت را مشاهده نمایید.

سوالات متداول در مورد مشکلات یخچال فریزر هیمالیا :

علت بوق زدن یخچال هیمالیا چیست ؟

علت بوق زدن یخچال فریزر هیمالیا می تواند مربوط به خرابی هریک از المان های آن باشد.

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال هیمالیا چیست ؟

قطع شدن جریان برق، خراب شدن سنسور یخ ساز و … از جمله دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال هیمالیا است.

ارور HFT در یخچال فریزر هیمالیا به چه معناست ؟

مواجه شدن با این ارور در یخچال هیمالیا به معنی وجود نقض در برد hft است.

رفتن به صفحه نخست

2 Comments

Leave a Response