مشاغل

10 تا از سخت ترین شغل های جهان که پول خوبی دارند

452بازدید

در این مقاله میخواهیم سخت ترین شغل های جهان که پول خوبی دارند را به شما معرفی کنیم تا با آنها آشنا شوید پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید …..

 مشاهده مقاله >> علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بعد از چند دقیقه

چند نکته مهم درباره پر درآمدترین شغل های دنیا

فهرستی که در ادامه برای شما نوشته شده باتوجه به متوسط درآمد جهانی این شغل ها آماده شده است و مسلما این درآمدها در هر کشوری از جمله ایران یکی نیست و تفاوت هایی وجود دارد.

1. جراح مغز و اعصاب

میانگین درآمد این شغل سالانه در دنیا ، بیش از 380 هزار دلار است. این شغل میتواند برای خیلی ها با انگیزه درونی آنها همراه باشد.

البته کار کردن با پیچیدگی های مغز انسان بسیار دشوار است و واقعا دستمزد این کار لایق این متخصصین است. اگر در این شغل جزء بهترین جراحان مغز و اعصاب باشید ، درآمد شما حتی میتواند به رقم نجومی 2 میلیون دلار برسد. بنابراین اگر به رشته پزشکی علاقه دارید و هنوز برای تخصص خود تصمیم نگرفته اید ما به شما تخصص جراح مغز و اعصاب را پیشنهاد می کنیم.

2. مهندس هوافضا

مهندس هوافضا وسایلی مانند ماهواره ، هواپیما ، فضاپیما را طراحی میکنند. بیشترین درآمد ممکن از این شغل حدود 128 هزار دلار است. برای انجام این کار باید نمونه های اولیه را بسازند و آزمایش هایی را آزمایش کنند. علاوه بر این باید طرح ها را ارزیابی کنند تا مطمئن شوند با اصول مهندسی هوافضا مطابقت دارد یا خیر. همچنین گرفتن این مدرک به شما کمک میکند تا به سمت این شغل پر درآمد اوج بگیرید.

3. برنامه نویسی

برنامه نویسی شغلی است که بهترین بازار کار در تمامی مشاغل دارد. بازار کار این شغل حدود 22 درصد افزایش یافته است.

برنامه‌نویس‌ها کدهای برنامه‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایل را می‌نویسند. این شغل بسیار هیجان انگیز و آینده ی فوق العاده درخشانی دارد. شاید بتوان گفت یکی از بهترین مشاغلی است که میتواند نه تنها انگیزه های بیرونی بلکه والاترین انگیزه های درونی شما را افزایش دهد. البته این شغل به شدت نیاز به خلاقیت دارد چرا که خلاقیت شما در این کار باعث متمایز شدن شما نسبت به رقبا میباشد.

از مزایای برنامه نویسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دورکاری
  • امکان راه اندازی کسب و کار
  • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی و سواد بالا

4. متخصص پوست و مو

همه ی ما چه مرد و چه زن ، دوست داریم پوست و مو خوبی داشته باشیم. این علاقه‌ی شدید انسان ها به زیبایی به خصوص خانوم ها ، بازار کار متخصصان پوست و مو را داغ کرده و درآمد آنها را بسیار بالا برده است. این شغل حساسیت و دشواری پایینی دارد و اگر به دنبال شغلی راحت اما با درآمد بالا هستید ، این شغل را به شما پیشنهاد میکنیم.

مطالعه مقاله >> علت یخ زدن صفحه داخل یخچال

5. داروسازی

شغل داروسازی یکی از شغل های پرطرفدار در ایران میباشد. چرا که شغل داروسازی در حوزه سلامت بسیار مهم است و به همین خاطر در فهرست بهترین شغل های دنیا جایگاهی ویژه دارد. بیشترین درآمد ممکن از داروسازی حدود 135 هزار دلار میباشد.

6. مترجمی

مترجمی در جایگاه ششم لیست شغل های پردرآمد جهان قرار دارد. در حالی که این شغل در کشور ما شغل پیش پا افتاده ای است اما امنیت شغلی و درآمد خوبی دارد. اما باید توجه داشته باشید که در خیلی از کشورهای جهان ، به دلیل گستردگی روابط بین المللی مثل روابط حساس سیاسی و تجاری ، ترجمه اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک مترجم حرفه ای باید به چندین زبان خارجی تسلط داشته باشد. اگر در این شغل بتوانید خود را به سطوح بالاتر برای مترجمی برسونید برای شرکت های تجاری بین المللی یا سازمان های دولتی ، کارهای شما بسیار حساس خواهند بود و به ازای همین حساسیت و دشواری ، درآمدتان نیز بالا خواهد بود.

7. مهندس نفت

مهندسین نفت با طراحی و توسعه‌ی روش‌های مختلف استخراج نفت و گاز محبوس شده در زیر سطح زمین، خدمت بزرگی به کشور ارائه می‌دهند. این شغل در سال 2020 حدود 21 درصد رشد داشت و دستمزد سالانه‌ی یک مهندس نفت در سال به طور میانگین ، بیش از ۴۰ هزار دلار است.

8. خلبان

در این شغل باید مراحل سختی رو پشت سر بگذارید. برای خلبان شدن نه‌ تنها باید آموزش‌های سختی را پشت‌سر بگذارید ، بلکه باید از شرایط جسمی خاصی هم برخوردار باشید. خلبانی خطوط هوایی یک شغل بسیار جذاب و با کلاس است و در عین حال ، یکی از شغل های پردرآمد برای آقایان است. البته این شغل در کنار مزیت‌هایش می‌تواند یک شغل بسیار پر استرس نیز باشد زیرا مسئولیت جان مسافرها در دستان خلبان است. اما درآمد این شغل حدود 240 هزار دلار میباشد.

9. جراح قلب

جراحان در سرتاسر دنیا گرامی‌ترین پزشکان هستند. جراحان نه‌ تنها تحصیلات پزشکی را پشت‌سر می‌گذارند ، بلکه چندین سال دیگر هم به گرفتن تخصص در حوزه‌ای خاص مشغول هستند. در این شغل تعجبی ندارد که جراحان قلب در سال به طور متوسط ، بیش از ۳۵۰ هزار دلار درآمد دارند. این شغل ، با انگیزه‌ های درونی مهمی همراه است که مهم‌ترین آنها ، نجات جان انسان‌ها است.

10. توسعه‌ی وب (طراحی سایت)

توسعه دهنده‌ی وب کسی است که وب‌ سایت‌ها را طراحی می‌کند و در واقع ، نوعی برنامه‌ نویس است که با زبان‌های توسعه‌ی وب کار می‌کند. این شغل بسیار جذاب است چرا که دشواری های خاصی ندارد و توسعه دهندگان وب به دلیل داشتن دانش و مهارت خود دستمزد بسیار بالایی دریافت می کنند.

این هم از سخت ترین شغل های جهان که پول خوبی دارند. امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد. بیشتر سعی کردیم مهمترین و سخت ترین شغل های پر درآمد بگوییم تا با آنها آشنا شویم.

پیشنهادات ویژه  >>>

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.


Instagram

مطالعه مقالات دیگر :

Leave a Response